הגברת המקועקעת והאיש המצויר, שהונצחו באינספור שירים וסרטים, תויגו כ”פריקים” והוצגו לראווה בקרקסים, ירידים וגני שעשועים שונים שנדדו בכל העולם ובארצות הברית ככלל במאה 19.

הם לקחו את תרבות הקעקועים הקיצונית שהייתה עדיין בחיתוליה אל טריטוריה בתולית. פסי הרכבת החדשים שנבנו תרמו רבות לשגשוגם של קרקסים אלו, ולאנשים המקועקעים הבודדים בתקופה הזו שמצאו בהם פרנסה.

האמנים שקעקעו את “כוכבי”  הירידים היו בעצמם מקועקעים מכף רגל ועד ראש. והיה להם הרבה להרוויח מהסיטואציה שכן הם היו פרסומת מהלכת לאומנותם. הם היו בתקווה שלפחות חלק מהקהל ירצה להתקעקע.קעקועים והקרקס

חלק “מהפריקים” היו מסופקים בחייהם האלטרנטיביים. רובם אהבו את אורך החיים השונה. חלקם רצו להפוך למקעקעים והיו כאלו שאפילו הצליחו בכך.

ההמצאה של מכונת הקעקועים החשמלית לקראת סוף המאה ה-19 גרמה לביקוש רב יחסית לאומנות שוליים זו, והמוני לקוחות חדשים פקדו את המקעקעים הבודדים של אותה התקופה.

בכדי למשוך את הקהל הסקרן של אותה תקופה, הקפידו “הפריקים” לקעקע כל סנטימטר מגופם בדוגמאות ססגוניות ומיוחדות ש”תופסות” את העין…. בכדי להעצים את אפקט המופע, לוותה ההצגה בד”כ בסיפור המגולל את דרך השגת הקעקועים. לרוב הסיפור סבב סביב נפילתו של אותו אדם בשבי ע”י שבט עוין בארץ רחוקה כלשהי וקעקועו כנגד רצונו תחת איומים ואלימות קשה.

רבים מהמציגים לא הסתפקו בהיותם מקועקעים בלבד ופנו ללמוד עוד יכולות קירקסיות שימושיות כגון יורקי אש בולעי חרבות וכו’…

במקביל גם ביבשת אירופה החלו להציג בני אדם מקועקעים בירידים ובקרקסים. המקועקע הראשון היה צרפתי בשם ז’אן בפטיסט. הוא השיג את קעקועיו באיים המרקיזים והציג לראווה קעקועים מקומיים מסורתיים. ישנם כמה גרסאות לדרך בה הוא השיג את קעקועיו: אחדים מספרים שהוא ערק מהצבא, אחרים שהוא ניצל מספינה טרופה, הוא בכל מקרה מספר שנפל בשבי שבט ברברי שם הוא קועקע בניגוד לרצונו, עד שלאחר כמה שנים הוא התקבל לשבט ונישא לביתו של הצ’יף….

בעיצומה של המאה ה-20 הציגה אנגליה את הוראס רידלר הידוע גם בכינויו איש הזברה אך נודע העיקר בכינויו אומי הגדול. אומי קועקע בכל חלקי גופו ע”י ג’ורג’ ברושט, מקעקע אולד סקול בעל שם עולמי באותה התקופה. אומי, סרן לשבער בצי האנגלי, הציב אתגר לג’ורג’…הוא ביקש לכסות את קעקועיו הישנים בפסים שחורים עבים המזכירים פסי זברה, הוא ביקש שפסים אלו יכסו גם את פניו. כל זאת במטרה להפוך לאטרקציה קרקסית שהעולם טרם ראה.

אומי לא עצר בכך …הוא היה חלוץ גם בתחום ה–. BODY MODIFICATION  הוא שייף את שיניו כשיניי ערפד והסתובב עם ניבי חזיר באפו.

אומי היה להיט,  הוא כבש את שני צדי האטלנטי, כיכב בכל הירידים הגדולים של אותה התקופה ונהפך כפי שתכנן לכוכב הגדול ביותר שידע הקרקס מעודו.