קעקועי פרפרים ופרחים באים במגוון גדלים וצורות אם בשחור-אפור או בצבעים. אם אתם חושבים על קעקוע בסגנון כדי להקדיש מעט זמן לבדיקת המשמעויות העומדות מאחורי הקעקועים ומה הם מסמלים לכם.

בגלל משך חייהם הקצרים  וצבעיהם הססגוניים הם מסמלים יופי, גם אם רגעי… גלגול חייו של הפרפר מתחיל כביצה,  אח”כ הופך לזחל ולאחר מכן הוא הופך לפרפר. גלגול חיים משתנה זה הביא לכך שקעקוע הפרפר מסמל שינוי לטובה. העובדה שפרפר הוא יצור מכונף מוסיפה לו  את מימד החופש הנלווה לתפישה האנושית של תעופה. הוא גם מסמל חיים לאחר המוות ואהבה.

קעקוע הפרפר הוא אולי הקעקוע הנשי הבולט ביותר בתחום הקעקועים.  אך הפרפרים הם לא נחלתן של הנשים בלבד. הפרפר היה סמלו של הקיסר הרומי אגוסטוס. שבטים לוחמים במקסיקו אימצו את הפרפר כסמלם והוא ייצג  אש. גם האצולה היפנית וסמוראים רבים אימצו את סמל הפרפר.קעקועי פרפרים ופרחים

יפים ומרהיבים ככל שיהיו, קעקועים של פרפרים ישולבו במקרים רבים עם פרחים. קעקועי פרחים הם התגלמותו של הטבע בשיא יופיו. הם מסמלים בין היתר: חיים,רבייה, מוות והוולדות מחדש, יופי ועדינות.

פרחים ופרפרים הם שילוב הרמוני. יש ביניהם יחסים סימביוטיים. הפרח מאכיל את הפרפר וזה בתמורה עוזר לו להתרבות ע”י האבקת פרחים אחרים באבקניו.

שילוב של שני אלמנטים אלו בקעקוע הוא בין הפופולאריים ביותר. אפשרויות השילוב ביניהם הן אינסופיות, מבחינת שילובי הצבעים האפשריים ובחירת הפרח והפרפר הספציפיים לקעקוע.

להלן כמה סוגי קעקועי פרחים פופולאריים:

קעקוע פריחת הדובדבן (קעקוע סאקורה)

הקעקוע מייצג יופי אלוהי נשגב בהתגלמותו על פני הארץ. סמלו של הפרח אומץ כמייצג את דרכו של הלוחם (בושידו). פריחת הדובדבן  קצרה כמו חייו של הלוחם היכולים להסתיים ברגע. מסמל גם נשיות, מיניות ואהבה.

קעקוע לוטוס

הפרח האהוב על האלוהים –לפי המסורת המזרחית. מייצג שלמות ויופי אין סופי. הלוטוס גדל בבוץ ויוצא ממנו  הוא נפתח לקרני השמש בהרמוניה מושלמת, כמו האור של הנשמה. מוטיב פופולארי מאד בתחום הקעקועים.

קעקוע פאוני (אדמונית)

בדרך כלל מקועקעים כמה פרחים יחד משולבים עם אלמנטים חזקים נוספים כגון דרקון כמעין שילוב בין יופי כוח. מייצג עושר, שגשוג, מזל טוב, העזה, נטילת סיכונים והרצון לחיות את הרגע.

קעקוע חרצית  

נחשבת כצמח יפה וגם עוצמתי (מרפא). מסמל את הקיסר ומשמשת כחותמו. מייצגת את עוצמת השמש.

קעקוע ורד   

הורד הוא מהסמלים הפופולאריים ביותר בתרבות הקעקועים בעולם המערבי, לגברים ונשים כאחד. הפרח הוא בחירה קלאסית בגלל יופיו וריחו. מסמל תשוקה,טוהר וצניעות. ורד אדום-אהבה, צהוב-שמחה, לבן-הערצה, ורוד-סימפטיה/הערכה, כתום-התלהבות.

 

קעקוע סחלב

הסחלב הוא פרח המסמל נשיות עקב צורתו הדומה לאבר המין הנשי. הוא מסמל עושר, אהבה, יופי ועוצמה.