צלקות, כוויות, הליכים רפואיים,תאונות ושאר ירקות….כל אלו משאירים בנו את סימניהם. לעיתים קרובות סימנים אלו כואבים או מציקים לנו מבחינה פסיכולוגית הרבה יותר מהכאב הפיזי שנגרם לנו. אם אתם שוקלים לכסות סימנים אלו בקעקוע חדש מאמר זה הוא בדיוק למענכם. בבואכם להתקעקע כדי שתדעו כמה עובדות על הליך אומנותי זה.

מן הסתם תהליך הקעקוע אינו הפיך וברגע שהקעקוע תם אין דרך חזרה…רוב הסיכויים שלא תוכלו להסיר קעקוע זה בלייזר או לכסותו שוב בקעקוע אחר. לאחר שאתם בטוחים בהחלטתכם כדאי שתדעו שבכדי לכסות צלקת כלשהי ע”י קעקוע הצלקת צריכה להיות בת שנה לפחות וקבועה ז”א צלקת שלא חל בה כל שינוי בצבע או בצורה/גובה. קעקועים על צלקות

רצוי לשקול את אלמנט הכאב. ישנת רקמות צלקתיות רבות היפר רגישות לכאב. קעקוע על צלקות אלו יכאב מאד. מן הצד השני ישנן רקמות צלקתיות אשר קצות העצבים בהן “שרופות”, קעקוע על צלקת שכזו יהיה כמעט ללא כאב כלל.

ככלל קעקוע שמבוצע על צלקת יהיה גדול מגודל הצלקת שאותה הוא מכסה. כמה גדול? תלוי במיקום הצלקת, גודלה והדוגמא שנבחרה. מקעקע טוב לא ימלא את הצלקת בפרטים רבים שכן ישנה נטייה מסוימת  של התפשטות הדיו על הרקמה הצלקתית מה שיכול להראות במקרים לא אסטטי. הקעקוע לא ישנה את הטקסטורה של העור הצלקתי וגם לא את גובהו. יכולים להיות הבדלים קלים בתוך הקעקוע עצמו בין החלק הצלקתי לחלק הבריא סביבו. מקעקע מנוסה יכין אתכם לתוצאה הצפויה.

ניתן להיוועץ ברופא אם אינכם בטוחים הם ישנה איזו שהיא סיבה רפואית שמונעת בכם להתקעקע. היוועצו במקעקע, וודאו שהוא יודע ומנוסה מספיק באומנות הקעקועים  בכלל ובהסתרת צלקות בפרט. אל תסמכו על שמו של הסטודיו בו אתם  חושבים להתקעקע, מקעקעים באים והולכים  אז בררו על המקעקע הספציפי שיקעקע אתכם.

צלקות קלואידיות גדולות כמעט ואף פעם אינן מכוסות בקעקוע. ישנה סכנה שהליך הקעקוע יכול לגרות את הקלואיד ואף להגדילו ולכן רצוי להימנע מהן ולפנות להליך כירורגי כלשהו.

הסתרת צלקת בעזרת קעקוע הוא הליך זול יחסית בהשוואה להליכים כירורגיים פלסטיים שונים אך יקר יותר מעשיית קעקוע מקביל על עור בריא.