תיקון תנוכים לאחר הרחבה באוזן נעשה הליך נפוץ לאחרונה. התיקון נעשה בעיקר אחרי הרחבת האוזן לממדים שכבר לא מאפשרים לה להסגר בעצמה או כתוצאה של ענידת עגילים כבדים שיצרו כמעין חריץ מוארך ש”מאיים”
לקרוע את התנוך.

תחום ההרחבות באוזניים תפס תאוצה בישראל בעשר השנים האחרונות. וניתוח לתיקון האוזן נהפך עם הזמן להליך מינסטרימי ושיגרתי.

הרחבות באוזניים

הרחבת החור בתנוך האוזן מתבצעת בעזרת עגילים מיוחדים שנקראים הרחבות וכוללים ביניהם צורות שונות כגון טנלים, פלגים, פליירים ועגילי הברגה. שלא כמו עגילים רגילים היושבים צמוד לאוזן או נתלים ממנו, עגילי הרחבה ממוקמים בתוך החור עצמו. ההרחבה מתבצעת ע”י החדרת קונוס לחור שאחריו עוקב עגיל בגודל הרצוי. בד”כ נרחיב 2 מ”מ בכל פעם בכדי לא ליצור קרע בעור אלא רק למתוח אותו. הרחה מעל 8-10 מ”מ בדר”כ נסגרת מעצמה, כל דבר מעל יזדקק להתערבות כירורגית.

הרבה בני נוער מרחיבים בעצמם את התנוכים ובכך יוצרים לרוב בעיות נוספות באוזן כגון הרחבה לא אחידה וקרעים בתנוך שיכולים ליצור החלמה לא טובה וכפלים בצידו האחורי של התנוך. בהדרגתיות החור המורחב יגדל עד לגודל הרצוי. תקופת ההמתנה בין כל הרחבה –כחודש לערך.

הרחבות באוזניים נעשו פופולאריות ביותר בקרב בני נוער למרות שהן קיימות כבר אלפי שנים. בתרבויות שבטיות ברחבי העולם.

ישנן הרבה סיבות לביקוש להליך המתקן הזה כגון: שינויים בסגנון חיים, החלפת קריירה, סטיגמות תרבותיות, התבגרות, שינויים ואפנתיים ועוד….
תנוכי האוזנים מורכבים מרקמות שומן ועור שחסרות את המוצקות האלסטית של שאר האוזן. התנוך אינו מכיל סחוס ויש בו אספקת דם רבה עם זאת הוא נחשב כחסר תפקיד ביולוגי חשוב. יש בו קצוות עצבים רבים ולכן הוא רגיש למגע.

בארץ הניתוח מתבצע לרוב במגזר הפרטי. העלויות של הניתוח נעות בין 4000-12000 ₪ תלוי ברמת המתיחה, צורת האוזן, השיטה שנבחרה לטיפול ועוד….
הניתוח לא מסובך וכולל הרדמה מקומית ואורך מקסימום שעה. המקום יהיה חבוש נפוח וכואב כשבוע-שבועיים לאחר הניתוח. לאחר מכן יורדו התפרים. האוזן תגיע לצורתה הסופית לאחר 6-12 חודשים.
חזרה לשגרה יכולה להיות יום-יומיים לאחר הניתוח.

לסיכום ניתוח לתיקון תנוכים לאחר הרחבות באוזניים מציע פתרון מצוין ברמת סיפוק גבוהה לכל מי שלא מרוצה מהמראה של האוזן שלו.