קעקועים ואמלה, האם כדאי?

בדר”כ מקעקעים נוטים שלא להמליץ על שימוש במשחה מאלחשת מכל מיני סיבות. יש כאלו (כמונו…) שלא מתחברים לרעיון שקעקוע לא צריך לכאוב וחלק מהעניין הוא הכאב…..או מאמינים שמריחת המשחה תשפיע על איך שהדיו יתקבע בגוף ותשפיע בכך על התוצאה הסופית של הקעקוע, או כל סיבה אחרת….

כעקרון ברוב המקומות הסטנדרטיים שבהם מתקעקעים באופן קבוע אין שום סיבה למרוח משחה מאלחשת. ניתן בהחלט להתמודד עם הכאב, מה גם שזה חלק מכל העניין…..

ישנם מקומות ספציפיים שהם הרבה יותר רגישים ובהחלט לא נעימים. אנשים מסוימים רגישים בצורה קיצונית לכאב וקשה להם לשבת בשקט בזמן קעקוע.

מניסיוננו אין כל בעיה עם מריחת אמלה לפני הקעקוע. בכדי שהמשחה “תעבוד” צריך למרוח אותה כמו קרם לחות על האזור אותו עומדים לקעקע ולכסות בניילון נצמד. רצוי למרוח שעה עד שעה וחצי לפני תחילת הקעקוע  בכדי שיהיה מספיק זמן למשחה להיספג ולבצע את תפקידה…. המשחה לא מחזיקה לנצח בד”כ כשעה וניתן למרוח שוב במהלך הקעקוע…..אך צריך לחכות כמה דקות שוב. מניסיוננו האפקט של המישחה יורד עם הזמן ככל שמורחים אותה שוב ושוב.

לרוב קניית אמלה בבית המרקחת היא עסק יקר יחסית (בסביבות 120 ₪) ניתן לקנות אותה עם מרשם רופא בבתי המרקחת של הקופות בהנחה משמעותית. בעיננו יותר משתלם לקנות משחה בשם עזרקאין 5% שהיא מקבילה אליה במחיר שפוי הרבה יותר (בערך 25 ₪) ומניסיוננו היא טובה באותה המידה.

***רצוי להיוועץ ברופא לפני השימוש.