פול בות' מקעקע

פול בות’ הוא מקעקע, פסל וצייר מניו-יורק. ידוע בעיקר בקעקועים בצבע השחור-אפור בעל מוטיבים אפלים ומורבידיים ובסגנון סוריאליסטי.


התשוקה שלו לאמנות התפתחה בגיל מוקדם יחסית בהיותו ילד. אין לו השכלה אומנותית פורמאלית באומנות. דרך ניסיונות עצמיים הוא פיתח את סגנונו הסוריאליסטי הייחודי עם הזמן. בציור הוא נוקט בשיטת השכבות, מה שמקנה לו יותר שליטה בבניית נפח ועומק.


הקעקוע הראשון שלו היה השם של ביתו ומה שגרם לו בעצם להיכנס לעולם הקעקועים ולהעמיק בו. לאחר זמן מה כמקעקע שמו הפך לשגור יותר ויותר בקרב קהילת המתקעקעים של ניו-יורק כשהוא מקעקע בעיקר נושאים אפלים כגון: שדים, רוחות, גולגולות, עוברים מעוותים וכו’..


משנה לשנה התהוותה קהילה של מקעקעים ומקועקעים שהתחברו לקעקועים שהוא יצר. ביניהם אנשי קולנוע ומוסיקאים רבים מסגנון הרוק הכבד כגון פנתרה, סלייר, סליפנוק, ספלטורה ורבים אחרים. מגזין המוסיקה הנודע, “הרולינג סטון” הכתיר אותו כמלך החדש של קעקועי הרוק…


חוץ מלהביא את הצד האפל בסגנון הקעקועים לקדמת הבמה, בות’ גם ניסה לשנות את התדמית של תרבות הקעקועים כפי שהיא נתפסת על ידי החברה. הוא עבד רבות בכדי לקדם את הקעקוע בכדי שייתפס ע”י כלל הציבור כאומנות לשמה. בות ניגש לקעקוע כמו שהיה ניגש לכל ציור…הקנבס הוא העור, הדיו הם הצבעים, וכו’… הטכניקות הן דומות מאד כמו שהוא היה ניגש לציור כך הוא מנסה גם לקעקע….מאמציו נשאו פרי הוא התקבל למועדון האמנות הארצי….כבוד שלא זכה בו אף מקעקע אמריקאי לפניו…


בשנת 96′ הוא פתח את הסטודיו שלו בשם לסט רייטס. עם כמה מהאמנים הטובים ביותר בניו-יורק. הסטודיו במהרה התפתח ל”מקום” לאהבי הסגנון. ב2007 הוא פתח גלריה לאמנות באותו השם שמציגה עבודות סוראליסטיות ואפלות….


בשנת 2000 ייסד פול בות’ יחד עם אחרים מיזם אומנותי בשם ” “Art Fusion Experiment מיזם ניסיוני ויחודי בו באה לידי ביטוי היכולת של מקעקעים לעבוד יחד על יצירת אמנות להפרות אחד את השני וליצור קהילה מגובשת של אנשים עם תחומי עניין דומים. המיזם נותן גם אפשרות למקעקעים להיות במצב של לומד/מלמד בו זמנית תוך כדי עבודה על יצירת אמנות אחת.